Tuesday, June 12, 2012

ivf update : my OPU day

dsbb kn smlm dh start puasa..so ari nie early monink dh kluar umah around 6am...terpaksa tgal kn mika 
sleep sorg2 n inda kne hntar kt bs dia..
huhuh
kne plakk nkve highway jam monink tu..dh la kne puasa.
perut dh start lapo dh nie..huhu..hubby lak bawak sopan santun..
jam dh nk dkat 7.30am...
nasib la sempat gak spai dlm kol 7.45am..
spai2 dr lom spai lg..kaunter pun lom bukak lg..krew pun x smua yg dh ader...

prosidur biase la kn..mule2 kne daftar..then timbang berat...
time timbang berat yg xleh nk tahan..
walla....dlm masa 1 mon berat aku naik 3.7kg...
mak oi..mendadak nyer..now im 65.7kg..gile gemok aku..huhu
sabor2...smua nyer ubat nyer salah,,hahah..
then nurse chk BP..mcm biase la kn..
heheh...
huby dorg tempat kn 1 blik khas..heheh...
not bad la gak..cam bilik hotel..siap ader cd player lg..hahaha
tnya gak hubby dia nk asst ke utk kluar kn sperm...
leh lak dia jwb xyah..bg dia tdo dlu..
hahah...sempat je kn...

erm..around 8.30 am nurse dh suh aku salin baju ward..
hahah..sesungguhnyer seksi baju tu..main ikat2 je kt blakang..huhu..
sempat la gak posing ngan baju tu...
muke manis je sblom msuk bilik ot kn..hahaha...
ko xtau lg aper cite nyer kt dlm..hahah

dh siap salin baju bergerak la aku menuju bilik tu..huhu...
kagum jap ngok alatan2 dorg..huh...dlm ati aku cuak tu.huhu...
then dorg suh aku baring..biase la posisi yg cantik sesuai utk di kangkang kn nnt..huhu..
time ie dh xder nk rse malu dh..
berserah je la utk 1 tujuan..huhu
then dr msuk kn ubat tahan sakit kt tangan...dlm msa yg same dorg bg aku gas tdo..
lame gak nk tggu aku tdo..dlm 5min cam tu kot..haha..lame la sgt..
mmg tdo mati x sedar..

tau2 je dorg kejut kn bangun ckp dh settle...time bile dorg tolak troli aku pun x sedar..haha..tau2 dh spai ward..
jessy kejut kn suh call hubby...time tu mmg tin tong abis la...spai bg no fon huby pun salah..haha
nmpak smua bnda dlm wrd tu double..
hahah..better aku tdo blik..huhuh..xtahan pening nyer n nafas still ader bau gas td tu lg..huhu

sedar huby ader..dh ok ckit...dh stable ckit utk bangun..test mnum air ckit dlu...tkut kot2 muntah...
so far ok..dh leh salin baju n leh balik..
result opu tau dr kluar kn 14 folicul je dri 22 tu...erm..bnyak sgt kot nk dikeluar kn..huhu...

so nie la dia muke bdk bru kluar ot room...heheh
sangat2 la serabai...

oh ya..dr suh dtg blik jumaat 15/6 tuk et..embrio transfer...kne dtg blik kol 2.30 ptg lak...

No comments:

Post a Comment